آشنایی با آجیل‌های ممنوعه

استفاده از آجیل در عید نوروز به یکی از ارکان اصلی پذیرایی از میهمانان تبدیل شده است. آجیل‌ها به شرط تازگی و خام بودن در حفظ سلامت قلب نیز مفید هستند اما افرادی که در معرض اضافه وزن هستند و یا مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا باید با احتیاط بیشتری این مواد غذایی را مصرف کنند. علاوه بر این مساله، عدم نگهداری درست آجیل‌ها و یا استفاده از آجیل‌های فرآوری شده با مواد یا روش‌های غیر بهداشتی نیز باعث می‌شود این مواد غذایی سودمند، به دشمن سلامتی ما تبدیل شوند. در هنگام خرید و مصرف آجیل به نکاتی که در ادامه گفته شده است بیشتر توجه کنید و برای حفظ سلامتی از مصرف آجیل‌های ممنوعه زیر خودداری نمایید.


آجیل مغز شده و بدون پوست

 اگر آجیل مغز شده و بدون پوست باشد، بهتر است که در فریزر نگهداری شود تا از رشد قارچ افلاتوکسین در آنها جلوگیری شود. این قارچ خطرناک باعث تضعیف سیستم ایمنی، ناهنجاری‌های جنینی، آسیب‌های کبدی و سرطان می‌شود. به همین دلیل، در هنگام خرید بهتر است هیچگاه آجیل‌های مغز شده را خریداری نکنید. این آجیل‌ها در معرفی گرد و خاک و آلودگی‌های محیطی نیز قرار دارند.


آجیل‌ براق و واکس زده  

مواد مضر براق و واکس مانند برای ماندگاری و حفظ رنگ و لعاب به آجیل‌ها اضافه می‌شود که مصرف مداوم این آجیل‌ها خصوصا برای کبد بسیار مضر است. آجیل‌های رنگ شده نیز اکثرا با رنگ‌های غیرمجاز که بر پایه فلزات سنگین هستند، رنگ می‌شوند و مصرف این آجیل‌ها نیز خطرات زیادی برای سلامتی در پی دارد.


آجیل شور

آجیل شور باعث دفع آب از بدن و احساس تشنگی بیشتر می‌شود و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز بسیار مضر است.

اسکرول به بالا